19 lipca 2009

Ciężki powrót./Těžký návrat .

Dokładnie tydzień temu wróciłam z CZECH, spędziłam tam cudownych dziewięć dni. Tak objazdowej i napiętej wycieczki jak ta jeszcze nigdy nie miałam. Odwiedziłam aż 7 a nawet osiem miast licząc wycieczkę do zamku "Frýdštejn".
Mieszkałam u mojej super przyjaciółki Bary v Železném Brodě:).





Muszę przyznać, że jeśli ktoś potrzebuje wyciszenia i odpoczynku to do totalnego oczyszczenia umysłu świetne miasteczko, jednak dla kogoś tak rozrywkowego jak ja strasznie nudne, aczkolwiek urocze. Godna pochwały jest również restauracja "U mlýna" gdzie serwują opravdu pyszne jedzenie no i kelner "Bart" jest przesympatyczny (hehehe).
Na każdy dzień mieliśmy coś zaplanowane.
Pierwszego dnia zwiedzanie Brodu, drugiego wycieczka do zamku "Frýdštejn" wooow zakochałam się w tym miejscu:)))).




Next day to Turnov i Global games w Jabloncu (równie fajnym mieście co Liberec). Ahhh fantastyczni Brazylijczycy, Portugalczycy ahh i ten Hiszpan :D.
W środę zdecydowanie najfajniejszy dzień odwiedziłam mój ukochany Liberec, za którym tak bardzo tęsknię. To miasto nic się nie zmienia cały czas jest tak samo piękne i ma ten swój magiczny i przyciągający klimat. Poszliśmy do ZOO gdzie napotkaliśmy na wielką ulewę, ale to mi jakoś nie przeszkadzało. Chyba lubię deszcz. Oczywiści zrobiłam ogromne zakupy w moim ukochanym sklepie z ubraniami "KENVELO".... proč tego sklepu nie mamy już w Polsce?!. Bluzy mają tam po prostu fantastyczne.
O 13.00 spotkałam się z moją koleżanką Luckou to jest super holka:). Hehe z nią zawsze jest bardzo wesoło no i uśmiech nie schodzi mi z twarzy:). Uwielbiam takich ludzi:). Mam nadzieje, że szybko wróci do skakania. Trzymam za nią kciuki:).
Po spotkaniu szybko przetransportowałam się do Centrum handlowego "Nisa" gdzie już czekali na mnie Bara, Tomik i Eliška. Jeszcze mały nakup i šup šup do kina na "Dobu ledovou 3 - úsvit dinosaurů"
/ Epoka lodowcowa 3 - era dinozaurów. HEHEHE to był świetny film, a w języku czeskim jeszcze dużo bardziej zabawnym. Niewątpliwie najlepsza część tego filmu. Świetny fragment z brokułami/s brokolicí. Wtajemniczeni wiedzą czemu hahaha.
Po zakończeniu seansu, kupiłam sobie jeszcze sweterek i poszłam na pyszne lody. Następnie udaliśmy się na Fügnerku stamtąd już na vlakové nádraží. Po drodze ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu spotkałam Vlašaná, hehe fajnie, że wjechał rowerem na samą górę aby chwilkę ze mną pogadać :))). Dalszą rozrywką dla mnie była jazda czeskim pociągiem haha to był mój pierwszy raz, dotychczas nie jechałam pociągiem w moich Czechach. Miałam farta bo akurat przyjechał śliczny nowy:))).



Podróż minęła szybko przy dźwiękach muzyki Michaela Jacksona.


Gdy dotarliśmy do domu a było około godziny 21.30 byliśmy po prostu padnięci zjedliśmy jeszcze rybičkovou pomazánku(mniam). Zjadła bym ją teraz, ale u nas niestety nie ma pomazánkového másla :((((. Po wspaniałym prysznicu poszłam spać ponieważ czwartek również zapowiadał się interesująco:)))).
Na czwartkowe popołudnie umówiłam się z Fannou, także rano sobie pospałam spędziłam czas z Barou:), razem również pojechałyśmy do Jablonca, gdzie ona została dalej pomagać na Global games a ja po krótkim, śmiesznym (nie zdradzę czemu) spacerze wsiadłam do autobusu i pojechałam do Harrachova. Fanna jak zapewne wiecie jest teraz trenerem dzieci także pierwszym miejscem w które się udałam była skocznia gdzie pod okiem Fanny trenował Vítek Háček. Tak się z Fannou umówiliśmy, że najpierw przyjdę obejrzeć trening a potem pójdziemy gdzieś na kawkę :). Tak się też stało poszliśmy do Zetka pogadaliśmy sobie, pośmieliśmy się i w ogóle było super:). Widać, że nowa praca sprawia Fannie wiele radości:). Uwielbiam go, szkoda, że już nie jest w teamie ale friends jesteśmy dalej:).





O gali czeskich skoków narciarskich jaka odbyła się w piątek w Lomnicach nad Popelkou napiszę pojutrze:).

2 komentarze:

  1. Ahoj!:)

    Powiem Ci, że Ty to chyba tą miłościa do Czech to zarazasz:) Powinnaś częsciej pisac;) Ja mam już ksiązkę do nauki czeskiego wiec niedługo zaczynam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ahojky,
    hehe zatem bardzo się cieszę, że zainteresowałam cię Czechami:). Hmm jest wiele rzeczy o jakich chciałabym napisać na swoim blogu ale po prostu brakuje mi czasu... postaram się pisać częściej. Mam w planie wrzucić tutaj taki cykl "najciekawsze czeskie miasteczka" gdzie wnikliwie opiszę moje ulubione czeskie miasta:).
    Super, życzę powodzenia w nauce:).

    OdpowiedzUsuń