23 maja 2009

Przepis na prawdziwy bułkowy knedlik/ Recept na výrobu houskového knedlíku.

Ahojky, ahojky,
wieczorkiem napiszę nową porządną notkę z obiecanymi czeskimi słówkami itd:), natomiast teraz postanowiłam umieścić przepis na prawdziwego, czeskiego bułkowego knedlika/opravdový houskový knedlík. To kolejny etap propagowania przeze mnie moich ukochanych Czech:))).
Knedlik jest naprawdę bardzo prosty do przygotowania:):). Wystarczy 35 min i gotowe:).


Potrzebne składniki:
250 g mąki
jajko
pszenny rogalik, lub bułka
sól
proszek do pieczenia,
110 ml mleka


Czynności:

Na deskę sypiemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, usypujemy górkę na środku robimy dołek do którego wbijamy całe jajko i wlewamy mleko następnie solimy i przygotowujemy ciasto. W między czasie rogalik lub bułkę kroimy na średniej wielkości kostki dodajemy do ciasta. Wszystko dobrze zagniatamy. Z ciasta formujemy grube wałki, wrzucamy do wrzącej wody, kilkakrotnie mieszając by knedliki nie przykleiły się do dna. Po jakimś czasie knedliki wypłyną na wierzch. Gotujemy około 15-20 minut. Po wyjęciu knedliki kroimy za pomocą noża lub tradycyjnie jak robią to Czesi za pomocą nitki na średnio grube plastry. Knedlik podajemy z gulaszem lub jeśli ktoś nie lubi mięsa (tak jak np ja) z dowolnym sosem:). No i Gotowe, typowy czeski specjał gotowy:).

Dobrou chuť


Anička

1 komentarz:

  1. Witam!
    Bardzo ciekawego masz bloga, często tu zaglądam i z ciekawością śledzę każde nowości napisane przez Ciebie. Po raz pierwszy spotykam się z osobą która naprawdę jest bardzo zafascynowana Czechami... Ale to bardzo dobrze, przynajmniej masz zainetresowania. Moją pasją jest fotografia, podobnie jak i Twoją. Robisz bardzo ładne fotki. Możesz mi powiedzieć jaki masz aparat? Ja na razie jestem amatorem i nie mam jeszcze dobrego sprzętu, ale z czasem mam nadzieję że będę miał.
    Pozdrawiam
    Michał

    OdpowiedzUsuń